Parlez you norsk or chineză?

Titlu ”poliglot”. ;))

Vorbiți norvegiană sau chineză?

Nu? Nici eu. Dar m-am apucat de învățat. :D Am tot găsit pe site-ul universității, dar și prin facultăți (afișe) cum că  se fac astfel de cursuri gratis, la Facultatea de Litere, și că e pentru toată lumea… așa că de ce să nu încerc? În fond, e chiar bine să știi mai multe limbi sau să ai măcar habar. O fi engleza la modă, dar asta nu înseamnă că celelalte limbi trebuie să dispară (dacă era de la început lasată doar o limbă mai ziceam, dar așa… cam greu să scapi acum de toate). :)

Credeam că lumea nu o să se înghesuie prea mult la astfel de cursuri, dar surpriză, sala era plină la ambele. Ori e spiritul românului care prinde ceva gratis, ori e spiritul poliglotului care face ”ravagii”.

Primul curs (la propriu, sărind peste detalii tehnice) mi-a amintit de clasa I. Demult nu am mai învățat o limbă începând cu alfabetul. Acum mă pot mândri că știu să mă recomand în norvegiană (pe lângă alte fraze introductive):

Hei! Jeg heter Roxana. Jeg er fra Iași.

Bună! Mă numesc Roxana. Sunt din Iași.

Ca la grădiniță. :D

Sau că știu să spun cuvintele magice în chineză:

Wo ai ni!

Ghicește cineva fraza? :”>

Nu vă pot demonstra cum se pronunță [sau cum nu se pronunță :)) ]. Presimt că va fi cale lungă… Mai ales la chineză. Dar îmi place să învăț mereu câte ceva nou, așa că sunt pregătită.

Poate unii se întreabă de ce nu japoneză (pasiunea mea)? Pentru că asta fac individual, am cursuri destul de bune de pe net și când deja îți place ceva foarte mult, altfel înveți. :) Bineînțeles că mi-ar plăcea să fac cursuri cu un profesor, e mai ok când știi că ai o responsabilitate să fii undeva, dar momentan, la bugetul meu de studentă, nu îmi permit cu ce am găsit în Iași. Îi invidiez pe cei de la Litere din București, ei au japoneză. :”>

Exceptând engleza și franceza, limbi deja prea comune prin rândul elevilor/studenților etc, voi ce alte limbi străine mai faceți? :)

Foto: 1, 2.

6 gânduri despre &8222;Parlez you norsk or chineză?&8221;

Lasă un răspuns

