50 de bani

Voi ce ați face cu ei? Probabil i-ați pune la calcul pentru a lua o pâine, pentru a lua un bilet la cinema, pentru a vă lua un accesoriu… sau pentru a-i pune în căruciorul de la hipermarket.

Cred că mulți dintre voi, ducându-vă la cumpărături, ați dat de tot felul de omuleți care vă cereau, la ieșire, acei 50 de bani din cărucior. Și mai cred că nu mulți dintre voi i-ați ”dăruit”, în mare parte crezând că bieții copii sunt puși de așa zișii lor părinți și exploatați pentru a își lua ei băutură și țigări. Majoritar, adevărat. Dar acum ceva timp am avut surpriza de a vedea contrariul.

Fiind într-un hipermarket, am observat băiețelul care stătea afară și cerea banii de la cărucioare, că a intrat cu un pumnuleț de bănuți (pe care îi ținea strașnic) și, numărându-i, s-a dus să își ia o înghețată și încă ceva dulce. Personal, chiar mi-a plăcut să văd că își ia ceva pentru el (l-am văzut și la ieșire că le mânca) și că acei bani nu i-au fost luați pentru alte scopuri. Îmi pare rău să văd mereu astfel de copii puși în asemenea situații… de multe ori, dacă vrei să fii bun cu ei, mai bine le cumperi tu ceva și le dai să mănânce, ca să te asiguri că banii pe care i-ai fi dat nu ajung pe alte mâini.

E trist. Chiar și oamenii cu dezabilități sau care pur și simplu cerșesc, sunt urmăriți de niște pierde-vară cu mușchi și li se iau banii, de multe ori cu forța și chiar bătuți (am avut neplăcerea de a vedea cu ochii mei).

Știu că mulți care cerșesc o fac pentru băutură și alte vicii, sau sunt mincinoși și se prefac că sunt bolnavi și tot felul de cazuri, dar mai sunt și oameni care chiar au nevoie de ajutor, de o bucată de pâine. Așa că cel mai bun mod de a îți da seama cine are nevoie cu adevărat de ajutor este să îi întrebi dacă vor să le cumperi tu o pâine sau ceva de mâncare, iar dacă vor avea nevoie, atunci se merită să îi ajuți, dar dacă nu, sigur îți vor cere banii pe care ai fi vrut tu să îi dai pe pâine și vor spune că își iau ei (ceva neadevărat).

Nu vreau să aduc în discuție cazurile rușinoase de cerșetorie care ne-au făcut de râs în străinătate. Ce vreau e mai degrabă să atrag atenția (chiar dacă a mai fost atrasă) asupra faptului că mai sunt oameni (din aceia pe care îi vedeți pe stradă) care chiar au nevoie de ajutor (cu adevărat) și nu pot sta prin azile sau alte locuințe sociale pentru că nu sunt primiți.

Cu o floare nu se face primăvară, e o vorbă, dar dacă măcar unu, doi, înțeleg ce am transpus aici, atunci mă declar mulțumită. :)

Voi dați bani cerșetorilor?

Foto

4 gânduri despre &8222;50 de bani&8221;

  1. Eu nu prea obisnuiesc sa ofer bani cersetorilor. E o vorba: cine s-a fript cu ciorba sufla si-n iaurt. Eu as folosi acei 50 de bani pentru a completa suma de bani pentru o cafea.

  2. Am dat şi bani, am dat şi de mâncare. Decât să mă gândesc „băi, nu le dau 50 de bani, că dacă ajung în altă parte” şi să mă înşel amarnic…mai bine le dau şi mai departe, ce-o fi, o fi!

    • Așa-i! Și eu am făcut de multe ori așa, pentru că uite, dacă nu ar fi dat lumea băiețelului de mai sus, el nu și-ar mai fi luat ce ar fi vrut. Tu ești cu inima împăcată că ai dat și speri să le fie de folos. :)

Lasă un răspuns

