De unde să începi?

Că tot vorbeam de muncă și oameni care ar trebui să se considere norocoși că au un loc de muncă

Am ajuns să urăsc cuvântul ”experiență”. Oriunde te duci, toți vor experiență, să ai dom’le experiență. Ei, dar dacă omul nu are, dar e capabil să învețe sau, de multe ori (și absurd), chiar a studiat în domeniul respectiv, de ce nu îi dai o șansă?

Multora nu le convine că vor să aibă de la început cât mai mult profit și nu vor să își piardă timpul învețe și pe alții. Ei și se mai miră unii de ce suntem într-o anumită situație… păi dacă toți vor genii înnăscute, bune la toate, cum așa?

Am tot încercat vara asta să îmi găsesc de muncă. Am străbătut și la pas orașul în căutare de vreun loc de muncă, să nu mai zic că netul era la ordinea zilei, și tot nimic. Cel mai mult m-am izbit de cuvântul ”experiență”! Alții îți spuneau subtil că nu, la alții lăsai CV degeaba, alții mai și uitau afișul cu angajare în geam aiurea… Să nu mai zic că multe anunțuri erau false, altceva se ascundea după (nu o să moară moda asta prea curând). O singură doamnă ar fi fost amabilă să îmi dea o șansă (job de vânzătoare), dar cu condiția să îi rămân și în toamnă… ar fi fost ok, dacă dumneaei ar fi acceptat part-time în timpul facultății. Dar nu a fost să fie… a fost deschisă cu mine și mi-a zis că asta este, ori full-time, ori deloc, pentru că nu îi convine ca după să caute iar o angajată în loc. Am refuzat pentru că nu aș fi capabilă full-time (peste 8 ore) să lucrez și să mai dau și pe la facultate. Până la urma urmei, nu am venit la facultate ca să trec ca Vodă prin lobodă prin ea. Și uite așa e greu cu munca în Iași, ca student într-un oraș mare (dar degeaba)… din punctul ăsta de vedere, orașele mici au un avantaj.

Nu am avut standarde înalte în cerințe, să mă pretez la cine știe ce funcții, dar uite că angajatorii au destule. Ba mai mult, culmea culmilor, văzusem un anunț pentru spălător de vase, care cerea experiență minim 3 ani… ! Ha, să și râd… asta m-a dat pe spate. Oare puteam să îi zic că am experiență acasă de vreo 10 ani? :))

Timpul a trecut demult și speranțe nu îmi mai fac. Noroc de mine că totuși am o situație bună, dar mă gândesc la mulți alții care ar fi dispuși să lucreze full-time și nu își găsesc pentru că ”experiența” îi urmărește peste tot. Trist! De aceea cei care au deja un loc de muncă din care câștigă ceva ar trebui să se simtă norocoși.

Cred că și voi v-ați lovit de experiență de-a lungul timpului, nu-i așa?

Foto

6 gânduri despre &8222;De unde să începi?&8221;

  1. Pingback: Chef de muncă « Un loc liniştit

  2. Pingback: A schimba sau a nu schimba? « Un loc liniştit

  3. …bineînțeles că da… de zeci de ori… chiar și ca măturător se cere experiență ! … ha! ha! ha! …am făcut cursuri de recalificare pe post de electrician și am fost repartizat la o firmă anume și nu am fost angajat, cică: la cursurile de recalificare nu se capătă experiență, … aici intrăm într-un cerc vicios…

    • Doamne… chiar că e culmea! Și să mai și faci și cursuri și tot degeaba… cum să nu capeți experiență? Dar acolo doar ce faci, joci cărți? Logic că înveți meseria, dar unii oameni nu gândesc…

Lasă un răspuns

