Add-ul e la modă

Nu am să înțeleg niciodată oamenii care tot îmi dau add pe facebook sau pe messenger, deși nu mă cunosc și nici eu pe ei. Până să mă obișnuiesc cu facebook-ul, tot le acceptam cererile, iar după ce mi-am dat seama că îmi ocupă spațiu în listă degeaba am început să fac curățenie.

Pentru ce să vrei să îți umpli lista cu oameni necunoscuți? Știu că mai sunt acel gen de persoane care caută să agațe, poate poate prind și ei ceva online, dacă nu offline, dar cred că nu toți sunt așa. Probabil sunt care au o grijă în a avea un număr cât mai mare de prieteni pe facebook sau în lista de mess. De ce? Se poate cineva mândri cu așa ceva? Aștept să se plictisească, deși moda asta va trece greu…

Dacă nu cunoști persoana respectivă, de ce să o adaugi? Întâi te documentezi un pic, vezi dacă aveți vreo legătură, poate ea te știe dar tu nu, sau poate ai tu vreo lacună. Dacă totuși ți se pare cunoscută dar nu știi de unde să o iei, există funcția de mesaje: apeși acolo frumos, trimiți o întrebare și te scutești de ”riscul” de a avea pe cineva necunoscut în listă. Mai rău e pentru cei care au profilul atât de privat, încât nici funcția de mesaje nu e activată… ei, în cazul ăsta, ignor direct, până la trimiterea unui mesaj din partea lor (dacă chiar sunt interesați).

Nu vă umpleți listele aiurea.. vă complicați viața. Eu și la pagini am început să dau unlike după ce am observat că dădusem like degeaba sau nu se mai potrivea cu ce doream.

Chiar și după ce am curățat atât, am descoperit că mai trebuie să insist pe ici pe colo. Așa că în curând voi mai demara o sesiune de aerisire.

Cei care îți sunt prieteni și în viața reală ar trebui să se afle în listele tale (sau hai, măcar cunoștințe, că e mult deviat termenul prieten în online, și nu numai).

Voi acceptați pe oricine în lista voastră?

Foto

10 gânduri despre &8222;Add-ul e la modă&8221;

  1. Sa fiu sincer nu prea sunt de acord cu tine. Eu personal dau add’uri pe facebook din diferite motive. Fie mi-au placut niste link-uri postate de tine, fie pentru a te urmari mai usor (asa urmaresc cateva bloguri) sau uneori pentru a cunoaste oameni noi. Te am in lista de facebook, nu ne cunoastem dar totusi nu mai sters :)) asta ma face sa stau cu emotii si sa astept urmatoarea runda de aerisire.
    La messenger si eu sunt mult mai selectiv si in general trebuie „sa vreau eu” ca sa te adaug. In fine au trecut (parerea mea) vremurile alea in care sa-ti dea lumea add ca sa te agate… in general era la moda pe hi5 tehnica asta, cand papusicile de atunci spuneau „daca vreti sa vorbim mai mult add la …. @…..com.
    Nu stiu daca e la moda sa ai un anumit numar de prieteni pe facebook dar uneori fie din cauza numarului mare de prieteni comuni sau din cauza intereselor comune ajungem sa fim prieteni chiar daca nu ne cunoastem. Pe mess eu nu dau add la persoane cu care cred ca nu as vorbi niciodata… Cheers!

    • :)) Discutam cu cineva asta chiar după ce am postat articolul. Știu că te am în listă și nu te voi șterge pentru că știu de unde să te iau, am o vagă idee asupra ta (aici, te cunosc prin prisma blogului); nu e ca și cum mi-ai fi dat add așa pentru că mai văzut în acea lista din dreapta paginii de home care zice ”persoane pe care ai putea să le cunoști”. De exemplu, am persoane care îmi dau add doar pentru că altcineva cunoscut lor mă au în listă… de ce să le am și eu, dacă nu am niciun interes comun? În rest, în mare sunt de acord cu tine.
      Dar chiar dacă ți se pare că a trecut moda add-urilor, eu îți spun că încă e, chiar și pentru agățat.
      Acum depinde și de obiceiurile fiecăruia. Personal, chiar nu dau accept oricui, iar dacă am vreo zi prea bună și accept, mă bucur că există ”unfriend” după.

      • Da, e buna treaba asta cu unfriend’ul :)) E ceva in genul „greselile in online de astazi pot fi reparate cu mouse’ul maine fara nici o problema”. La mine e mai usor, lumea nu vrea sa ma agate si in general persoanele din jurul meu par mai normale. Ce nu am mentionat in comentariul meu de mai sus e ca depinde foarte mult si de varsta. Eu inca mai vad pe facebook nickname’uri din alea de ma dor cariile la cat de dulci par…
        Ca sa inchei intr-o nota ironica, ajung sa cred ca pe facebook gasesti mai mult ca pe google :)) Tu ce crezi?

        • :)))
          Da, am și eu o persoană de asta în listă, dar ce să fac, dacă o cunosc… Plus că nu sunt numai dulci, mai sunt și amare, și picante și tot felul…
          Și.. cam da :)) multe aflu și eu de pe acolo acum. E bine, într-un fel.

  2. Din ceea ce spui reesa ca eu n-ar trebui sa comentez la tine, nu? Pentru cine scrii? Crezi ca toti iti comenteaza?
    Tot asa este si Facebook, nu toti cei ce te citesc iti comenteaza sau iti dau like-uri.
    O seara faina.

    • Gresit! Prin ceea ce spun ma refer la contul personal! Daca eu nu te cunosc pe tine deloc cum sa iti dau add/accept? De ce as face-o?
      Stiu ca nu toti comenteaza, asa cum fac si eu la randu-mi.
      Dar nu e la fel cu Facebook-ul… Acolo trebuie sa ii ai doar pe cei pe care ii cunosti sau vor sa te cunoasca (cum am zis, un mesaj face totul).
      Plus de asta, e parerea mea ;) La fel, parerea ta.
      O seara buna!

      • Pai, stii care-i faza cu Facebook, daca vrei sa ai succes in aceste vremuri (blogul tau) trebuie sa faci ceea ce functioneaza si nu ceea ce iti place. Si aici ma refer la retele sociale cum ar fi Facebook, Twitter, etc.

        • Da, ok, sunt de acord cu tine, dar pentru asta am creat o pagină specială pe facebook doar pentru blog, iar cu twitter-ul am făcut conexiunea. :)
          Nu ești obligat să faci public contul personal, chiar dacă eu îl am postat; dar nu dau accept oricui.. cei care doresc îmi pot lăsa un mesaj și dacă observ că sunt oameni cu intenții pertinente, atunci nu am nicio problemă (oricum există ”unfriend” în caz de mă înșel).

  3. Da, e la moda. Daca te uiti vei vedea ca sunt fete de clasa a 8-a care au mii de prieteni, doar pentru ca pot. Si tot ele recunosc, stanjenite, ca nu ii conosc pe majoritatea celor care le dau like-uri la poze deochiate.
    Dar pot sa spun ca am vazut si duduie care avea peste 5000 de prieteni, sau ma rog 5000 fix, pentru ca nu mai puteai sa ii dai Add, trebuia sa ii dai Subscribe.
    Mie personal mi se pare ceva oarecum incetatenit. Bine ca am destula minte incat sa imi dau seama ca Facebook trece, noi (cu putin noroc) ramanem!

Lasă un răspuns

