La croitor

Obișnuiți să vă duceți? De cât timp nu ați mai fost la croitor?

Eu am fost recent și am rămas cam…surprinsă (un pic mai mult). Ce putea să mă surprindă? Desigur, banii. A costat destul de mult pentru ce aveam eu. Am fost cu o rochie (să o scurteze că era prea lungă), cu o bluză (să repare puțin tivul că se descusese), cu o fustă (aceeași problemă ca la rochie) și un maiou de vară (să îl strângă puțin pe mine că era larg). Dificultate mare nu era.

După câteva zile, când m-am întors să îmi recuperez marfa , am avut parte de surprize, surprize. Prețul era 60 de lei! Mai mare mirare la gândul că, atunci când le-am dat, l-am întrebat de preț, să îmi spună orientativ, ca să știu să fiu pregătită, iar el mi-a răspuns: ”Nu e cine știe ce…”. Ei nu zău?! M-o fi crezut vreo milionară. Noroc că aveam bani la mine, pregătiți pentru altceva.

Ce mă uimește și mai tare e faptul că de anul trecut au crescut atât prețurile. Atunci am fost (la aceeași persoană) cu foarte multe perechi de pentaloni pentru tivuri, o geacă și bluze, iar prețul fusese doar de 70 de lei. Pertinent, mai ales că erau destule haine. Iar acum am fost cu 4 chestii și am avut parte de un tratament dur la buzunar.

Bineînțeles că exista și o listă cu așa zise prețuri, iar cel luat pe oră era de 30 de lei. Cam scump pentru vremurile în care trăim, zic. Acum depinde și de complexitatea lucrării. Nu se compară facerea unui costum, de exemplu, cu repararea unor biete haine. Ce trebuie să recunosc este că omul lucrează bine! Dar s-a ”adaptat” comportamentului românesc de a scumpi mereu lucrurile, în situația în care salariile scad sau abia se mențin.

Pentru a verifica (din curiozitate revoltată) prețurile, am fost la o croitorie (după) peste stradă și când am intrat să ne uităm la prețuri (eram cu prietenul), un cuplu aștepta comanda. Din păcate pentru ei, au avut aceeași soartă ca noi. Ei au avut doar o perdea și când li s-a spus prețul au rămas uimiți și au exclamat (cum am făcut și noi): cum, așa de scump? Săracii… probabil erau și ei proaspăt căsătoriți și vroiau să își facă casa lor, iar o perdea amărâtă le ia atât de mult (în jur de 70 de lei, parcă, sau mai mult). Ne-a cam pălit râsul.. ironică soarta asta.. peste stradă să se întâmple cam aceeași situație. La fel, au cerut explicații, care nu prea le-au fost date, dar noi ne-am lămurit și am plecat de acolo.

Se pare că devine tot mai scumpă țara noastră… sper să se remedieze situația asta cât mai repede. Nu se poate trăi (pentru mult) cu salarii mici și prețuri scumpe.

Ca să evit situațiile astea, pe viitor m-am gândit să îmi iau eu o mașină de cusut și să mă pun pe învățat, că nu e mare lucru dacă îți dai silința.

Voi ați avut de a face cu asemenea situații?

Foto

8 gânduri despre &8222;La croitor&8221;

  1. Eu nu ma duc. N-am fost decat de doua ori.Odata acum o caruta de ani sa-mi faca tiv la niste pantaloni de costum, cica de banchet(pe care nu l-am purtat atunci, doar de doua ori ulterior si am descoperit ca-mi sta penibil) si odata in Bucuresti. Aveam doua perechi de blugi putin cam lungi si pe una o facusem deja varza taind-o(craci cu franjuri, cowboy like ) si m-am speriat pentru a doua :))

  2. Am fost si eu la croitor acum vreo 3 saptamani. Vroiam sa imi fac o amarata de jupa, de aia de purtat pe sub rochiile si fustele ceva mai transparente, si mi-a cerut o doamna croitoreasca 25 lei. Pe material dadusem deja vreo 13 lei si, facand un calcul, mi-am dat seama ca dau pe jupa cam cat am dat pe fusta. Intr-un final, mi-am facut singura jupa..ce a iesit nu pot sa arat;)) Insa da, foarte scump.

    • Wow… destul de scump pentru așa ceva. Măcar ai rămas cu banii în buzunar ;)) Mai puțin contează cum arată pe dedesubt ;)) Dar măcar ție ți-a spus prețul dinainte, să știi la ce să te aștepți. Eu rămăsesem cu speranța de anul trecut. Eh, repede se schimbă lucrurile. ;))

Lasă un răspuns

