Sesiune… de gătit

Ce fac Relațiile Publice din student? Simplu. Să gătească! Și chiar în perioada asta…

M-a pălit pe mine așa, în timp ce învățam, să îmi iau o pauză.. și ce mi-am zis eu să fac în pauza aia? Bezele. :)

De parcă aș avea prea mult timp la dispoziție, m-am apucat să fac rost repede de ingrediente și a început operațiunea. Mă bucur că, fiind prima dată când fac bezele, nu am greșit nimic (asta ca să mă laud :”> joke). Plus de asta, m-am mai familiarizat și cu minunatul  meu cuptor (cam greu când nu ai pe el grade, ci cifre). Dar noroc că există Sf. Google, care m-a ajutat să găsesc corespondența cifrelor în grade.

Pentru doritori (în special doritoare, că deh, băieții le au mai puțin cu dulciurile), deși rețeta se găsește și pe net, am să zic cum am făcut-o eu:

Ca ingrediente, am folosit 4 albușuri, 200 gr de zahăr și 2 linguri de cacao (asta e opțional). Am bătut albușurile (la ”manivelă”, că mixerul s-a dus, săracul), iar pe măsură ce spuma devenea tot mai consistentă, am început să adaug câte o lingură de zahăr. Am amestecat bine (numai eu știu cât), iar apoi am adăugat și cacaoa (evident, iar o sesiune de amestecat). După ce am obținut o textură lucioasă, am pregătit cuptorul (l-am lăsat să se încălzească), am pus o foaie de plăcintă pe tavă (nu aveam foaie de copt în casă și nici chef să mă duc să cumpăr) și după am început să pun cu furculița (sau lingura) în tavă. Am pus la cuptor, la 150 grade (ăsta e minimul la aragazul meu) și am lăsat aproximativ 2 ore. Pe net veți găsi 1 oră la unele. Nu credeți tot ce găsiți! Verificați din când în când bezele cu o scobitoare (sa vedeți dacă s-au întărit destul și înăuntru) și vă dați voi seama cam cât mai au de stat. După ce au fost gata, le-am lăsat să se răcească în cuptor. Apoi le-am presărat cu zahăr vanilat și le-am mai pus și niște dulceață de vișine (că mi-a făcut cu ochiul).

Asta e minunea:

Arată ca niște prăjiturele. ;))

Poftă bună din priviri și spor la învățat! :)

Mă întorc la datorie… :)

6 gânduri despre &8222;Sesiune… de gătit&8221;

Lasă un răspuns

