Sushi & Sake – Pentru prima dată

Ieri am avut ocazia să gust pentru prima dată sushi și sake, la Seara Japoneză dintr-un local. Pentru necunoscători, iată ce spune Wikipedia:

Sushi este un fel de mâncare specific bucătăriei japoneze. Principalul ingredient este orezul (acrit cu oțet) combinat cu diverse alte ingrediente, gătite sau in stare crudă, cel mai adesea pește crud. Exista diverse tipuri de sushi: rulouri infășurate in foi de alge marine presate, bucăți mici de orez frământate de mână și servite cu pește crud sau icre, bucăți de pește crud presărate peste o farfurie cu orez. Există și variante de sushi in care in loc de orez se folosește tofu.

Sake este o băutură alcoolică japoneză, făcută din orez (decorticat sau nedecorticat) fermentat.

Sincer, de când am aflat ce înseamnă sushi, mă așteptam să aibă un gust foarte prost (dacă zice că e carne crudă), dar mi-am schimbat părerea. Cel puțin pentru moment. Felul de sushi pe care l-am mâncat a fost din somon afumat și crab. Ce mă bucur că nu a fost crud! Și a fost chiar bun. Nu extraordinar de bun de să te lingi pe degete, dar acceptabil, așa fel încât să mai vrei din când în când.

Cât despre sake, mă așteptam să fie o băutură mai tare (ca rachiul, să zicem), dar a fost slabuță, acceptabilă și ea. Și nici rea la gust (semăna un pic cu vișinata, dar cred că mai mult a afinată).

Și că pentru că ”prima dată e mai dureros” (expresie furată de la Anca, din cadrul BizCamp-ului), trebuia să pățesc ceva, bineînțeles. În farfurie erau niște puncte mici verzi și, crezând că e de la kiwi sau avocado (pomenea în meniul sushi-ului), am luat toată bobița în gură. Mare greșeală! Am simțit că îmi ia gura foc! Săracul meu gât… De fapt, acele ”puncte verzi” erau sos de wasabi; wasabi este cunoscut sub numele de hrean japonez și e foarte, foarte, foarte iute! Nu am mai mâncat ceva mai iute în viața mea…

Primele experiențe nu prea se uită.

Pentru cei care nu ați mâncat până acum așa ceva sau credeați că nu e bun, acum vă pot recomanda să o faceți cu încredere. ^_^ Cu excepția wasabi-ului…

9 gânduri despre &8222;Sushi & Sake – Pentru prima dată&8221;

  1. Pingback: Recomandarile zilei: linkuri recomandate | BlogAwards

  2. sa-ti fie de bine. sake e bun . l-am baut cu ochi….citind in musashi de aceasta baututra si intodeauna mi-am imaginat un gust pentru el dar acum m-am lamurit datorita tie.
    multumesc.

Lasă un răspuns

