Cine îmi trăieşte viaţa?

Pe cât de ciudată poate părea întrebarea asta, pe atât de existenţială (dacă o pot numi aşa) e.

Nu mi-a venit mie aşa deodată, ci e chiar titlul unui workshop din cadrul BizCamp-ului de pe 3 mai. Şi mă bucur foarte tare că am ales să mă duc la el. Deşi tânăr, Dragoş Fînaru (speaker-ul) a reuşit să ne pună pe toţi pe gânduri.

Workshop-ul a fost interactiv, amuzant şi bine gândit. Au fost multe activităţi, dar am să descriu una care mi-a plăcut mai mult, poate veţi încerca sau vă va da de reflectat.

Pentru ce sumă v-aţi apleca pe stradă să o luaţi? 

Prima dată am răspuns cu 50 de bani. Apoi am rectificat cu 10 (e important şi atât, mai ales în autobuzele private, unde cei de la care cumperi bilete aşteaptă fix şi nu prea se uită bine dacă nu ai cât trebuie).

Imaginaţi-vă că există o bancă care varsă în fiecare zi în contul vostru 86.400 RON. Dar exista două reguli: trebuie cheltuiţi zilnic, pentru că mereu se ia de la început, şi banca se poate retrage oricând, fără preaviz. Ce aţi face cu banii?

Eu mi-aş lua o casă, o maşină, mi-aş dezvolta o afacere şi aş călători.

De ce?

Pentru că îmi sunt utile şi mi-ar place pe viitor.

De ce?

Pentru că vreau să am siguranţă şi confort (sufletesc, dar şi material, logic).

De ce?

Ca să mă simt împlinită şi să trăiesc frumos.

Acum… gandiţi-vă, credeţi că există o astfel de bancă?

.

.

.

Ei bine, DA. Banca este TIMPUL. În fiecare dimineaţă primim 86.400 secunde pe care nu poţi să le pui deoparte. Odată trecută ziua, ele sunt definitiv pierdute.

Aşa că, nu lăsaţi pe alţii să vă trăiască viaţa (şefi, profesori, părinţi etc). Faceţi-vă timp şi pentru cei dragi sau pentru lucrurile importante, pentru că nu ştiţi niciodată când „se va retrage banca”.

Trebuie să facem propriile alegeri; măcar dacă greşim, ştim că am facut-0 din proprie iniţiativă. Luaţi-vă după Nordul vostru, nu după al celor din jur.

Pentru final, vă las cu un filmuleţ tot de la workshop, care să vă facă să vă mai gândiţi un pic înainte să daţi vina pe viaţă. Pe mine m-a făcut.

11 gânduri despre &8222;Cine îmi trăieşte viaţa?&8221;

  1. Pingback: Secundele din viața noastră | Un loc liniştit

    • Olimpiu, ești la facultate? Sau chiar dacă nu, presupun că ai auzit de conferințe și altele.. ei, când sunt conferințe, de exemplu, mai sunt și workshop-uri, adică chestii practice. Cel care face workshop-ul nu stă numai să vorbească în fața ta, ci te pune să și pui în aplicare. E mai dinamic și mai fain. Și multe costă ;))

      • mno ca sa vezi, eu nu stiam ca-i zice workshop, am organizat un astfel de eveniment ii ziceam sesiune de lucru.
        cred ca-i versiune romaneasca a workshop-ului. nu am nici o pregatire universitara, deci nu sunt intelectual.:)))))).
        da ma descurc destul de bine .

          • eu nu am urmat studii superioare, viata nu mi-a oferit acest lux, dar cu toate astea am o pregatire si o pofta nebuna dupa lectura. am citit si citesc in continuare foarte mult, exagerat de mult si cand am inceput acest blog cineva mi-a sugerat sa fac asta pentru ca acea cineva credea intr-un succes al meu pentru a scrie.
            nu stiu daca are dreptate, dar momentan nu ne putem pronunta, pentru ca e prea devreme pentru a ne face o parere.

            • Nu e așa grav să nu ai studii superioare. Și eu cunosc multe persoane fără astfel de studii și mi se par mai intelectuale ca alții cu facultate. Nu e o regulă în ziua de azi. Într-adevăr, e mare păcat că situația financiară îi împiedică pe mulți copii capabili să aibă studii superioare.
              Felicitări pentru un asemenea caracter! :) Succesul e în timp, dar cred că vei avea :)

Lasă un răspuns

